Wednesday, May 22, 2013

Sementara masih bernyawa ( part1 )


Innalhamdalillahi nahmaduhu, wanusolli a'la rasulihil karim,
amma ba'du


Assalamualaikum..

Bila tengok je topik kat atas ni, lain mcm jer ana nie.. huhu.. suspennn.. tapi ni la hakikatnya yang 
ana akan tulis.

Kebelakangan nie, aku banyak mendiamkan diri. Diam diri bukan lah makna aku sombong. Sebenarnya aku dah banyak buat silap.. itu jer.. jadi kene laa duk diam-diam.. Ada gak yg kata aku dah keluar dari geng, dah mula jadi sejukkk... hahaha.. Sebenarnya, hati aku milik Allah swt.. aku banyak buat silap.. aku sendiri yg melangkahkan kaki kuar dari bulatan... skrang aku berdoa kepada Allah, moga dipilih kembali..  Semuanya ada "khair", bila aku  keluar, banyak benda aku nampak.. bak kata orang alim,

"dalam satu jemaah, mesti ada keburukan.. dan bila kita di dalamnya, agak payah nak nampak 
benda ni. Senang kata, bila satu orang naik kenderaan, dan pakaiannya yg labuh tu tersepit di pintu 
dan terkeluar, maka orang itu tidak nampak, yang nampak orang di luar.. maka...."

lebih kurang mcm tu la.. agak-agak paham ke? haa? tak paham... takpe,.. buat-buat paham je la..
Jadi, life aku skrang, tiada apa-apa pun.. dulu joshh.. skrg.. suam-suam kutu... huhu..
Insyallah 24,25 dan 26 mei nie aku azam nak keluar kembali... (3 hari jer, sekitar senawang) 
TOLONG DOA KAN YEA..

Allahamdulillah bulan lepas, aku dapat hadir ke salah satu kuliah agama yang TERINGIN SANGAT
aku nak hadir dalam tahun ni.. ni gambar di Masjid saujana impian, selangor.




Oleh kerana nak sangat tengok UAI, secara dekat.. nak tengok raut muka, wajah orang alim... aku
redah perlahan-lahan masuk dalam... hehehe..  sorry laa, hp nokia lama.. tu pun pinjam dengan 
ahliya... kesian ahliya.. dia pun nak datang gak.. tapi tak kesampaian.. lum masa lagi agaknya..









SEMUANYA MILIK ALLAH... aku bukan la wali.. aku hanya hamba yang dambakan syurga Allah..


nasihat aku, SEDIAKAN IMAN DAN AMAL ANDA

Tinggalkan perkara mungkar.. datang kepada kebaikan... banyakkan dakwah..
dakwah sesama sendiri pun boleh...

kerana amalan DAKWAH lah yg terlalu banyak KESAN YG HEBAT masuk dlam HATI... Allah swt suka.. lagi-lagi bila kita memuji-muji Allah.. mengAgungkan Allah... banyak cerita akhirat...

JANGAN TINGGALKAN SOLAT,  DAN AMALAN-AMALAN SOLEH /SOLEHAH..



Insyallah akan bersambung..           


Wallahu a'lam



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...